Samomazací efekt. Cituji z článku Vladimíra Justa:
„U Babiše se ovšem už léta úspěšně projevuje „Efekt S“, jak nazývám tzv. samomazací efekt v rámci notorického lhaní. Na jeho vlnách úspěšně plul už Joseph Goebbels, po něm u nás jeho učedníci Klement Gottwald, Gustáv Husák či Vladimír Mečiar a mistr světa je v něm dnes Vladimir Putin: sotva se ve světě provalí jedna lež, už je tu druhá, třetí, desátá, stá a na tu první se zapomene. Jedna překryje druhou.
A žijeme v zemi, jejíž minulí ministři v čele s parádivou, rozhazovačnou mediální princeznou, nepochopitelně rozmazlovanou Babišovými bulvárními i veřejnoprávními médii, křičí o „Fialově inflaci“, „Fialově drahotě“ či „Fialově rozhazování státních prostředků“. A přitom vždy opomenou dodat to podstatné. Že to byli právě oni, kdo ve snaze koupit si voliče rekordně zadlužili stát, vybrakovali rezervy a roztočili kola inflace.
My přece nelžeme, jak za všechny řekl po podzimních volbách Babišův místopředseda Karel Havlíček, když zdůvodňoval, proč v kampani proti svým soupeřům opakovaně voličům lhali, že Piráti vám „chtějí sebrat auta a nastěhovat do bytů muslimské migranty“.
A é-velmistr é-demagogie Karel Havlíček opravil redaktora: „To nebyla lež, to byla jen marketingová strategie.“ V principu se tento geniální opis lži neliší od „speciální operace“, jak říká Putin válce. A není v tom originální – už Hitler vlastně nevyhlásil Rusům válku, prováděl jen „operaci Barbarossa“. To Stalin byl originálnější – vtrhl do zad Polákům (a napadl Finy), aniž by se zdržoval názvoslovím…“
https://www.forum24.cz/prolhal-se-k-moci-prolhal-se-k-padu-o-babisove-notorickem-lhani-jako-marketingove-strategii/?fbclid=IwAR2jpQUY_WcNGhz3jNWGXEgoxr5vL_ybHINUtvL0sycR1ApW4rpYsgILycE