https://waldorfzlin.cz/waldorfska-pedagogika/
- Vychovat a vzdělávat všestranně a harmonicky rozvinuté osobnosti
Výuka sytí rovnoměrně pohybové, intelektuální, umělecké i sociální potřeby dětí.
- Pěstovat zdravé sebevědomí
To se utváří díky pozitivnímu hodnocení dětí, které respektuje jejich individuální rozvoj a schopnosti. V široké nabídce činností si každý žák najde alespoň jednu oblast, v níž může vyniknout.
- Rozvíjet smysl pro odpovědnost za vlastní jednání
Mladý člověk není v budoucím životě závislý jen na pokynech a rozhodnutí jiných, dovede o nich kriticky myslet a nést důsledky svých nesprávných rozhodnutí.
- Oceňovat a učit spolupráci mezi dětmi i dospělými.
Děti vědomě poskytují své individuální schopnosti ve prospěch celku. To je průprava pro budoucí uplatnění, kde je vždy třeba spolupracovat a ne pouze vynikat nad ostatními.
- Podporovat a kultivovat vlastní tvořivost dětí
Umělecké předměty jsou v centru pozornosti v celém průběhu školní docházky. Individuální výraz vycházející ze snahy o porozumění zákonitostem brání vytváření šablon a stereotypů v myšlení i vnímání. Škola tak žije a dýchá.
- Probouzet a upevňovat v dětech touhu po poznání
Škola nepředkládá hotové koncepty a definice, snaží se přivést k jádru zkoumaného jevu a zákonitost z něj vypozorovat a popsat. Učivo musí mít smysluplnou vazbu ke skutečnosti. Vzorem je jim třídní učitel, který přistupuje k svému poslání s úctou, živým zájmem a obětavou lásku k těmto “svým” dětem.
- Podněcovat k soustavnému rozvíjení vlastních schopností a dovedností
Takto směřované děti umí smysluplně využít svůj čas a dokážou se ve světě zdravě prosadit.
- Podnítit úzkou spolupráci školy s rodiči
Díky tomu jsou tyto výchovné prvky přenášeny i do rodinné výchovy, což přispívá k celkové harmonizaci dítěte. Škola se navíc stává živým komunitním organismem, který může zprostředkovat mnohé hodnoty a prožitky nejen svým členům, ale i lidem z okolí - WZŠ Jasan Zlín: Škola využívá i zázemí partnerského komunitního centra vzdáleného 7 km od školy v Zeleném údolí (směr Provodov), kde realizuje praktickou část její výuky, především zemědělské a chovatelské činnosti a polytechnickou výuku, ekologickou výchovu atd. Zároveň zde jeden den v týdnu uskutečňujeme pravidelnou venkovní výuku, která propojuje znalosti a schopnosti nabyté v průběhu týdne s praktickými dovednostmi a činnostmi venku. Výuka je zajištěna účastí dvou pedagogů, příp. pedagoga a rodiče.